lauantai 22. elokuuta 2015

Aloitussanat

Moi vaan meidänkin puolesta! Mekin ollaan odotettu tätä blogin aloittamista innolla.
Niin kuin Roosa sanoikin jo kirjoitamme blogiin ruoanlaitto ja leivonta aiheisia postauksia. Etenkin leivonta on lähellä sydämmiämme ja joka viikko tuleekin leivottua. No mutta pidemmittä puheitta mennäämpä esittelyihin.

Nimeni on Essi. Olen syntynyt vuonna 2001 ja olen siis 14 vuotta. Olen 8. luokalla. Minäkin asun perheeni kanssa Savossa, tosin eri kaupungissa kuin Roosa. Minä ja Reetta ollaan siskoksia. Leiponut ja kokannut olen pienestä pitäen, vanhempia auttaen. Itsenäisesti aloin kokkaleimaan ehkä n. 10 vuotiaana, eli samanikäisenä kuin Roosa. Mitään pravuuria minulla ei taida olla, mutta kakkuja ja pikku leivonnaisia on kiva tehdä. Esim. macaroneja olen tehnyt kaksi kertaa ja molemmilla kerroilla ne onnistuivat hyvin. Taidankin nyt päästää Reetan kirjoittamaan omaa postausta. :)

Nimeni on Reetta. Olen syntynyt vuonna 2004 ja olen 11 vuotta. Olen viidennellä luokalla alakoulussa, ja kuten Essi tuossa jo kertoikin asutaan Savossa, ja Essin pikkusisko olen.
Minäkin olen tykännyt leipoa äidin kanssa jo pienenäkin. Nyt kasvaessa innostus leipomisesta on vain kasvanut, vaikka vielä en mitään sen vaikeampaa ole leiponutkaan.




Loppuun vielä pari leivonta aiheista kuvaa. Ensimmäisenä tänä kesänä tehty vadelmajäädyke mansikoilla ja toisena Essin synttäreille tehty voileipäkakku.




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Ilahduta jättämällä kommentti! :)